Årsmöte med Vallentunaliberalerna

Söndag 19 februari 2023

Årsmöte med Vallentunaliberalerna i den liberala kursgården i Frösunda idag. Gästtalare var Jan Jönsson, fd socialborgarråd och nu oppositionsråd i Stockholms stad, som var inbjuden att tala om socialtjänst, skola och polis i ”samhandling” och mycket tidigt förebyggande socialt arbete samt bristen på forskning.

Från vänster främre raden: Erik Ideström, Jessica Johnson, Jan Jönsson, Tomas Halén, Gunnel Orselius Dahl, Susanne Säfström Markebjer, Jimmy Ullgren
Bakre raden; Lovisa Hallin, Ragnar Dahl, Staffan Modig, Kari Maksimov, Jörgen Hellberg, Daniel Säfström, Pierre Blanc

Liten workshop om årets aktiviteter fortsatte under påfyllnad av gott kaffe och tf föreningsordförande Tomas Haléns berömda liberala bullar. Nästa kampanj blir redan den 8 mars på internationella kvinnodagen – numera en tradition i föreningen sedan flera år då jämställdhet är viktigt för oss.

När årsmötet drogs igång under stadig och val ledning av Jörgen Hellberg, så valdes Tomas Halén till ordinarie föreningsordförande och Jessica Johnson till vice ordförande med acklamation. Lika enhälligt togs valen av styrelsemedamöter: Kari Maksimov, kassör, Pierre Blanc, sekreterare och Ylva Mozis.

Nya styrelsen, längst fram från vänster: Ylva Mozis, Pierre Blanc
Bakre raden: Kari Maksimov, Tomas Halén, Jessica Johnson

Stort tack och grattis till alla men särskilt nybakade ordföranden som även var mötesvärd!

/Jessica Johnson, kampanjledare