Asbed Wanes ny ordförande för Liberalerna i Vallentuna

Söndag 28 februari 2021

Asbed Wanes är ny ordförande för Liberalerna i Vallentuna

Vallentunaliberalerna har haft årsmöte 21 februari. Det var det första digitala årsmötet i vallentunaliberalernas historia och gick väl under förutsättningarna.

Inbjuden gästtalare var detta året Anders Johnson, skriftställare och mångårig liberal föreläsare om liberalfeministisk och liberal historia. Några av Anders Johnsons föreläsningar och paneldebatter hittar du på Vuxenskolans hemsida, länk.

Anders Johnson talade om de utmaningar feminism, jämställdhet och demokratin står inför idag och dess historia framför allt. Dagsaktuellt, insatt och mycket inspirerande att lyssna på och även om det inte fanns mycket utrymme för diskussion efter. Men Johnsons föredrag var mycket uppskattat.

Under andra hälften av mötet hade vi nöjet att välja en ny ordförande i Asbed Wanes, tidigare styrelseledamot och sekreterare och tackade av den föregående ordförande Robert Lee för sina insatser. Tomas Halén återvaldes till vice ordförande på det konstituerande styrelsemötet där likaså Marcus Palm valdes till ny sekreterare och Jessica Johnson omvaldes som kampanjansvarig.

Stort GRATTIS till Vallentunaliberalerna, Asbed Wanes och Tomas Halén!

Varmt grattis alla och till den nya styrelsen som består av

• Asbed Wanes, ordförande
  • Tomas Halén, vice ordförande
  • Kari Maksimov, kassör
  • Marcus Palm, nyval
  • Jessica Johnson, kampanjansvarig
  • Pierre Blanc
  • Ylva Mozis, gruppledare

Fler förtroendevalda hittar du här.

Följ oss på Facebook här.