Liberalerna har bästa hemsidan bland de politiska partierna lokalt.

Torsdag 4 augusti 2022

Vallentuna nya gör i senaste numret, 4 augusti 2022 en granskning av de lokala partiernas hemsidor. Liberalerna får bara omdömen i alla kategorier.

Liberalerna

Lokala kandidater

Här finns det en tydlighet vilka som är personerna inom partiet och deras roll. På hemsidan finns även en sökfunktion om man har svårt att hitta, som är sammanlänkad med hela Stockholms län. Det finns även en längre eller kortare beskrivning av varje individ på deras personliga flik. Det finns också en vallista inför kommande val.

Valmanifest

På “vår politik” finns det en snyggt strukturerad sida med ingångar till olika viktiga frågor som de var för sig går igenom med en upplevt tydlighet. Även om man velat haft ett tydligare Valmanifest så får man svar på det som efterfrågas på ett lokalt partis hemsida.

Uppdatering

Här får man säga att det uppdateras i en godkänd takt. Med fliken “nyheter” så uppdateras den någon gång i månaden men blandat material som ändå gör att man får en känsla av att hemsidan är levande.

Konkret lokal politik

Det känns som att man anpassat sina sätt att argumentera kring olika politiska frågor genom att på ett smart sätt lyfta in olika Vallentunaperspektiv i olika frågor. Exempelvis så väver man in områden i Vallentuna gällande bostadsfrågan eller Träffpunkten i äldrevården.

Kontaktinfo

Här levereras det! Kontaktuppgifter till i stort sett alla som finns med bland “våra politiker”. Även om det på vissa personer bara är en mejl, så får väljarna en tillgång till de lokala politikerna som kan vara viktig.