Hälsans stig i Ekebyområdet är äntligen invigd

Onsdag 18 september 2019

Hälsans stig i Ekeby invigs
Bild: Tommy Eckerlöv, Lars Carlsson (C), Gunnel Orselius Dahl (L)

Hälsans stig är äntligen klar och invigdes vid 4H-gården. Gunnel Orselius Dahl (L) och ordförande i fritidsnämnden var på plats.

– Det är jätteroligt att vi fått en Hälsans stig i Ekeby och det kommer kanske fler i framtiden, berättar Gunnel Orselius Dahl (L), ledamot i fritidsnämnden.

Slingan är framför allt tänkt att främja rörelse och aktivitet för alla. Det är en promenadvänlig väg som ligger i fin miljö och är fem kilometer lång. Slingan är väl skyltad så du kan mäta hur långt du gått. Den är asfalterad och slät hela vägen runt och därmed tillgänglig för alla året om. Blir man trött kan man ta bussen hem som går längs vägen.

Startskylten med karta finns vid 4H-gården, men eftersom hela slingan är skyltad kan du börja gå var du vill längs vägen. Du kan också skiva ut en karta över stigen från kommunens hemsida här.

Förslaget om att anlägga en stig i Vallentuna lades redan 2011 av Tommy Eckerlöv (S), men nu har den äntligen realiserats.

Läs mer om Vallentunaliberalernas fritidspolitiska program här.